Programátorský čtyřboj - on-line korespondenční soutěž
Soutěž o ceny ve čtyřech různých disciplínách programování pro menší i větší programátory. Eaton virtuální závod autonomních aut, Programování webu, Arduino či Micro:bit a cloudové systémy. Můžeš se zúčastnit jedné nebo více disciplín a vyzkoušet si úlohy ze skutečného života, které budou vymýšlet odborníci z firem a podnikatelé.
Eaton virtuální závod autonomních aut. Každý účastník sipřed soutěží zprovozní simulátor autonomního auta. Soutěže se mohou účastnit naprostí začátečníci i zkušení programátoři.
19.3. budou zveřejněny pokyny pro nastavení simulačního prostředí, organizátoři budou tento den nápomocni k řešení problémů s nastavením. 20.3. bude zveřejněno zadání soutěže.
Plánována je podpora programovacích jazyků Python, C, C# a Java.
Úkolem bude „vytvořit podle grafického zadání front-end webu“, tedy pomocí HTML a CSS „nastylovat“ stránku.
Budou dvě podkategorie, z nichž si účastníci budou moct zvolit podle svých schopností. Úlohy budou zadány tak, aby se bylo možné řešit v on-line prostředí TinkerCAD (dostupné zdarma na adrese tinkercad.com, nutné je zřídit si u služby účet, případně je možné využít účet DDM). Snazší zadání bude řešitelné pomocí BBC Micro:bit, složitější pomocí Arduino Uno. Úkolem bude navrhnout obvodové zapojení a naprogramovat řídící počítač, aby systém řešil co nejlépe zadaný úkol.
Úkolem bude vyřešit zpracování dat z cloudové služby a vygenerování výstupu z těchto dat do souboru. Bude se jednat o úlohu ze skutečného života, vítězné řešení bude nasazeno do praxe.
Poznámky:
Zájemci se přihlásí e-mailem na adresu olympiada-programovani@ddmp6.cz
Zadání bude zveřejněno na těchto stránkách ráno prvního dne určeného pro řešení (přesný čas bude upřesněn) a rozesláno e-mailem přihlášeným účastníkům. Odevzdání zadání bude prováděno buď e-mailem nebo nahráním do cloudu (odkaz pro odevzdání bude upřesněn). Kolik času soutěžící řešením stráví není určeno, určen je pouze začátek a konec. Nejpozdější odevzdání řešení bude o půlnoci posledního dne času pro řešení.